A sikeres blogolás titka
A vállalkozók körében szinte örök kérdés, hogy szükség van-e a blogírásra. Ha igen, miért, és hogyan kell egyáltalán jól csinálni? Mi kell ahhoz, hogy növelni tudjuk vele az oldalunkra látogatók számát? Most megpróbáljuk ezeket a kérdéseket megválaszolni.
Miért blogoljunk rendszeresen?
A legelső ok, amiért érdemes blogot írni, hogy az itt megjelenő cikkek segítségével organikus forgalmat tudunk a weboldalunkra terelni. Egy másik szempont, hogy ezeket a szövegeket felhasználhatjuk a social media tartalomgyártásban is.
Az olvasóink az adott témában keresgélnek, tehát arra van szükségük, amit a vállalkozásunk meg tud adni számukra. A blogolás egy eszköz arra, hogy megmutassuk a potenciális vásárlónak, hogy a lehető legjobb helyen jár.
Fokozhatjuk a hitelességünket is, mivel bebizonyíthatjuk, hogy szakértői vagyunk a témának. Összességében tehát a blogolás a marketing egy jó és hatékony eszköze.
Idővel a rendszeres blogolás akár hobbivá is válhat, amivel szívesen töltjük a szabadidőnket. Ha azonban mégsem így lenne, és nehéz kötelezettség válik belőle, akkor segítséget kérhetünk ebben is. A Webgrow Digital Agency teljes körű online marketingszolgáltatásokkal támogatja ügyfeleit, így a blogolás kérdéseiben is a vállalkozások hatékony partnerévé válhat.
Mit gondoljunk át az első szövegek megírása előtt?
Már azelőtt is van feladatunk, hogy akár egy billentyűt is leütnénk. Első lépésként meg kell határoznunk, hogy kiknek fogunk írni. Tudnunk kell, hogy milyen információkra van szükségük. Így válik majd a blogbejegyzésünk az olvasó számára releváns tartalommá.
Ezután elemezhetjük a versenytársakat, megnézhetjük a konkurencia blogjait, hogy inspirálódjunk: láthatjuk belőle, hogy milyen témával foglalkoznak azok, akik nagy látogatottságot érnek el, valamint azt is, hogy milyen stílusban szólítják meg a közönségüket.
Majd következik a téma kiválasztása. Ehhez is tudnunk kell, hogy kinek írunk, mennyire jártasak az adott témában, illetve hogy várhatóan érdekelni fogja-e a célközönséget. Jó, ha fel tudunk fedezni egy piaci rést, egy olyan témát, amiről a konkurencia még nem írt vagy csak keveset. Így lehetőségünk van kitűnni a tömegből.
Írjuk meg az első blogbejegyzést!
Az első szöveg témája olyasmi legyen, ami csak egy vékonyabb réteg számára jelent megoldást. Az ilyen szövegeknek nagyobb lehet az elérése.
A keresőmotorok általi jobb pozicionálás érdekében végezzünk kulcsszókutatást! Ennek során azokat a szavakat és kifejezéseket elemezhetjük, amelyekkel a felhasználók keresést indítanak. A kulcsszavak ismeretében azt is meg tudjuk vizsgálni, hogy a kiválasztott témánk valóban arról szól-e, mint amihez a kulcsszavak kapcsolódnak.
Fordítsunk figyelmet a címadásra is! A figyelemfelkeltő, frappáns címek több látogatót hozhatnak. Fontos az is, hogy a szövegünk ne legyen tele nyelvtani hibákkal, hiszen ez elriaszthatja az olvasókat.
A publikált blogcikket aztán megoszthatjuk a közösségi média felületünkön is, így pedig meg is indul az organikus forgalom generálása.