A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Az ingatlan-adásvétel részletei

Amikor új házat akarunk vásárolni, először hosszasan próbálunk informálódni. Rengeteget szánunk a szabadidőnkből arra, hogy megpróbáljunk mindennel képbe kerülni – és akkor a lehetséges ingatlanok megtekintéséről még nem is beszéltünk! Ha eladni akarunk, akkor is számos kérdés felmerül bennünk. Most ezek közül azokról lesz szó, amelyek az ingatlan-adásvétel dokumentációjával kapcsolatosak.

Milyen dokumentumok szükségesek az adásvételhez?

A BV Partners ügyvédi iroda összefoglalta ügyfelei és az érdeklődők számára, hogy az ingatlan adásvételi szerződés megkötéséhez milyen dokumentumok szükségesek. Ezek ismerete ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy hatékonyan és gördülékenyen menjen a folyamat során az adminisztráció.

Eszerint az alábbiakra lesz szükségünk mindenképpen:

  • Tulajdoni lap, a tulajdonos és az ingatlant érintő terhek igazolására
  • Energetikai tanúsítvány: ez a dokumentum az ingatlan energetikai besorolását tartalmazza. A tanúsítvány beszerzése az eladó feladata.
  • A szerződő felek azonosító okmányai
  • Társasházi ingatlan esetén az alapító okirat és a szervezeti és működési szabályzat

Ügyintézés a Földhivatalban

A földhivatali ügyintézésre a szerződés aláírása után kerülhet sor. Itt az ügyvéd képviseli a szerződő feleket, ő nyújtja be a tulajdonjog bejegyzésére irányuló kérelmet.

Ekkor a tulajdoni lapot frissítik, és a vevő az ingatlan új tulajdonosává válik. Sokat könnyít az ügyintézésen, hogy az idei nyár közepétől ezt a részét a munkafolyamatnak teljes mértékben elektronikusan is lehet intézni.

Díjak és illetékek

Az ingatlanvásárlással különféle díjak és illetékek megfizetése is szükségessé válik. Az egyik ilyen a vagyonszerzési illeték, ami alapesetben a forgalmi érték (mely legtöbbször megegyezik a vételárral) 4%-át jelenti. Jogszabályban meghatározott esetekben élni lehet illetékkedvezménnyel vagy illetékmentességgel.

Díja pedig például a tulajdoni lap lekérésének van, de egyéb adminisztrációs költségek is felmerülhetnek.

Villamosbiztonsági felülvizsgálat

Ez a felülvizsgálat szintén az adásvételi folyamat adminisztrációjának részét képezi. Kötelező elvégezni, kivéve, ha rendelkezésre áll 6 évnél nem régebbi ellenőrzési dokumentum. Akkor sem kötelező, ha az épületben fázisonként 32 A-nél nem nagyobb névleges áramerősségű túláramvédelem van.

Célszerű minden esetben már az adásvételt megelőzően megkeresni a megfelelő szakembert a villamosbiztonsági felülvizsgálathoz.

Az ingatlan-nyilvántartás frissítése

A folyamat végén az illetékes Földhivatal bejegyzi a tulajdonjog, illetve a tulajdonos személyének megváltozását, és törli az ingatlan korábbi tulajdonoshoz kapcsolódó terheit is.

Láthatjuk tehát, hogy az ingatlan-adásvétel egy rendkívül összetett folyamat, melyben nélkülözhetetlen az ügyvédi segítség (és a jogszabály is kötelezővé teszi az ügyvédi részvételt). A bonyolult adminisztrációs folyamatok koordinálása és a szerződés elkészítése során jól jön a szakértő támogatás.

Kiemelt ajánlatok

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Megadott intervallumban:
-tól
-ig
Érdekelnek a hirdetési lehetőségeink ?
Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!