Megfelelő termékfeed a sikeres online jelenlétért
Amikor az online térben megjelenünk, ügyelni kell a tudatos tervezésre éppúgy, mint minden marketing tevékenységnél. A feed kapcsán például számtalan probléma szokott felmerülni, pedig sokszor ezek minimális odafigyeléssel és időráfordítással elkerülhetőek lennének. A sikeres online kommunikáció egyik kulcsa a termékfeed optimalizálása.
Cikkünkben most sorra vesszük a leggyakoribb hibákat és azok javítási lehetőségeit, tarts velünk!
Hogyan vágj bele?
Ha nem megfelelően van kezelve a termékfeed, az sok gondot okozhat, és negatív hatással lehet az online eredményeidre. Amennyiben nem vagy biztos a dolgodban, kérd szakemberek segítségét, akik egy marketing audit során feltárják a hiányosságokat!
Többek között azt is jelzik, hogy hol nem megfelelő a feed, majd javaslatot tesznek a korrekcióra. Ezt a munkát kiszervezheted olyan online full service ügynökségeknek, mint a Prioris. Így nemcsak szakértő kezekben lesz az online marketinged, hanem a szabadidőd is több lesz. Végre jut majd elég idő a családra és barátokra vagy akár a hobbidra is!
Miért fontos az optimalizálás?
Akár még a Google Merchant Center fiókodat is felfüggeszthetik, ha a termékfeed nincs megfelelően optimalizálva. De a Google Shopping keresési eredményeiben is hatással van a megjelenésre, ha hiányoznak a pontos információk, adatok.
Ez azt jelenti, hogy ilyenkor nem az elvárt helyen vagy egyáltalán nem is lehet az érintett termékekkel találkozni. Ha pedig mégis észreveszi a látogató, nagy valószínűséggel nem fogja azokat választani, mert nem elég informatívak számára. Ez alacsony konverziót eredményez.
Általános, leggyakoribb problémák
Nem is gondolnánk, hogy sokszor tényleg néhány perces munkával már korrigálhatjuk a feed hiányosságait. Még a Google Merchant Center fiókot sem kell elhagyni hozzá! Persze előfordulhatnak komolyabb gondok is, amikor akár a webshopmotort is át kell vizsgálni. Ez órákat is igénybe vehet, és szükségünk lesz hozzá egy webes szakemberre, fejlesztőre.
Nézzük, melyek a leggyakoribb problémák!
- Az egyik ilyen, amikor termékadatok hiányoznak. Például az ár, az azonosító vagy a készletinformáció nincs feltüntetve.
- A másik a rossz formázás, vagyis nem a Google által előírt formátumok és struktúra szerint történt az adatok feltöltése.
- Sokszor előfordulnak duplikált termékek, amelyek szintén akadályozzák a hatékony megjelenést.
- A rossz minőségű képek vagy a hibás linkek is nagy gyakorisággal lehetnek a hiányosságok okai.
Hogyan fogja szeretni a Google a feedet?
Először a termékleírásokat kell pontosítani, a címeket megfelelően kell strukturálni és képeket is optimalizálni kell az előírások és a paraméterek mentén. Szerencsére a Google Merchant Center mindig értesít, hogy hol a hiba.
Nem kötelező ugyan, de célszerű használni a “product_type” attribútumot is. Ez segíti a Google termékkategorizálását, valamint azt, hogy adott lekérdezésekre, melyek a legmegfelelőbb cikkek.
Ha ezekre odafigyelsz, garantáltan jobb lesz az online láthatóságod!