A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
A titkok hercege – Gesualdo rejtélyes élete
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
Mézesvölgyi Nyár - Szabadtéri színházi fesztivál 2025 Veresegyház
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel
Tavaszi programajánló online jegyvásárlási lehetőséggel

Mi jelzi az online marketingünk megtérülését?

Azt általánosságban elmondhatjuk, hogy tudatos online marketing nélkül nem tudunk igazi előnyöket elérni a versenytársainkkal szemben. Annak is be kell látnia ezt, aki eddig esetleg elzárkózott a weben való intenzív jelenléttől, illetve a közösségi média minden platformájától. Ahhoz azonban, hogy valódi sikerekről tudjunk beszélni, elegendő időt és pénzt is kell rá fordítanunk.

De Te inkább töltsd feltöltődéssel a szabadidődet, és bízd a munkát olyan online ügynökségre, mint Marketinges Erika és csapata. Ők all-inclusive marketingszolgáltatóként segítenek például a hirdetéskezelés terén is. Ha leveszik például ezt a terhet a válladról, mindjárt több időd jut a családodra és a hobbidra. Nem megéri?

Ennek ellenére, a félreértések elkerülése végett persze jó, ha tisztában vagy az alapfogalmakkal! Ezért cikkünkben most két fontos mutatóra térünk ki. Ez pedig a ROAS és a ROI. Nézzük, melyik, micsoda!

Mi a ROI?

A ROI, vagyis a “Return On Investment” nem más, mint a befektetés megtérülése. Azt jelzi, hogy a befektetett pénz mekkora megtérüléssel járt adott időszakban. Az online marketingben úgy használjuk, hogy a teljes marketingkeretet elosztjuk a konverziókkal.

Mit jelent a ROAS?

A Return on Ad Spend, azaz a ROAS a hirdetési költségek megtérüléséről ad egy képet. Azért hasznos, mert megmutatja, hogy egy-egy felületen érdemes-e hirdetnünk még, illetve azt, hogy mennyire működőképes a jelenlegi stratégiánk.

Különböző nézőpontok, más-más hangsúlyok

Cégtulajdonosként főként a ROI-t figyeljük, vagyis azt, hogy megtérült-e a befektetett pénzösszeg. Ha az elsődleges számok azt mutatják, hogy nem, akkor van probléma! Ilyenkor gyakran a marketing szakember kerül lapátra, mert feltételezik, hogy nem jól végezte a munkáját. Ez pedig hibás nézőpont.

Marketingesként azonban azt nézzük meg, hogy a hirdetési költségek hogyan alakultak. Hiszen eddig kaptunk felhatalmazást, és szakmailag is ez indokolt.

Vagyis cégvezetőként látnunk kell a különbséget, és egy kevésbé szignifikáns ROI-t ne a marketingesen kérjünk számon! Ellenben a ROAS-ról már komplex képet kell tudni adnia.

Üzleti terv és hatáskörök tisztázása

Ahhoz, hogy hatékony legyen az együttműködés egy marketinges csapattal, a cégeknek is be kell látni, hogy tudatos tervezés szükséges. Első lépésként kell egy üzleti terv, melyhez igazítani lehet a marketing stratégiát. Aztán ha megvan a megfelelő ügynökség a kivitelezéséhez, akkor bízzuk rájuk a kreatív ötletelést, a tartalomgyártást és a kampánykezelést, beleértve a hirdetési költségek elosztását is!

Ugyanakkor az árképzés vagy a beszállítói kapcsolattartás, illetve a szolgáltatások minőségének fenntartása már nem az ő feladatuk lesz. Éppen ezért nem kérhető rajtuk számon a ROI, csak a ROAS!

Egy igazán profi marketinges azonban nem fog felelősséget vállalni a befektetés megtérüléséért, hiszen nem is tud. Ezt érdemes szem előtt tartani, amikor kiszervezzük a online marketingünket!

Kiemelt ajánlatok

Országos eseménynaptár

KeSzeCsüSzoVa
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Megadott intervallumban:
-tól
-ig
Érdekelnek a hirdetési lehetőségeink ?
Kérlek, küldj e-mailt az info@programturizmus.hu címre!